שלבים לאסטרטגיה עסקית מנצחת

אסטרטגיה עסקית היא אסטרטגיה שעליה הוחלט על ידי החברה בכל הקשור אל יישום המטרות של החברה, דרכי הפעולה בה היא בחרה ליישם אותם והמימוש שלהן. המטרות העיקריות של אסטרטגיה עסקית תמיד תהיינה בידול ויתרון על המתחרים וכן צעדים עסקיים שיובילו לרווחיות החברה. מאמר זה יגולל בפני הקוראים אודות השלבים אשר מובילים לאסטרטגיה מוצלחת לעסק

אסטרטגיה עסקית וטקטיקה

כל ארגון חייב לקבוע את המטרות שלו וכיצד ניתן לממש אותן על מנת להתקדם לכיוון ההצלחה  העסקית בה הוא מעוניין. אנשים רבים מתבלבלים בין המונח 'טקטיקה' לבין המונח 'אסטרטגיה' וסבורים כי מדובר על אותו מושג. המטרה של טקטיקה היא אמנם מציאת דרך לפתרון בעיה אך ברובד המקומי. אסטרטגיה לעומת זאת מתייחסת תמיד לתמונה הכוללת ואופן או אופני הפעולה בה. תוכנית מוצלחת לאסטרטגיה עסקית מנצחת תמיד תענה על השאלות לאן, איך וכמה. כלומר, לאן העסק מעוניין להגיע מהו הכיוון שלו בעתיד, איך הוא מתכנן ליישם את המטרות שלו, כמה יעדים הוא קובע לעצמו ומה הם. אסטרטגיה מנצחת תמיד הינה תמיד תהליך ברור שבו מצוינות המטרות של הארגון, דרך הפעולה שלו וזאת בהתאם לסדר עדיפויות שנקבע מראש ויעדים ברורים.

 

החלטות אסטרטגיות וביצועים עסקיים

אחד מהשלבים של תוכנית אסטרטגיה עסקית היא שלב קבלת ההחלטות. כאן מדובר על החלטות אשר שונות לחלוטין מאותן החלטות אותן מקבל העסק בדרך כלל. שכן, מדובר על החלטות לגבי כל התמונה הכוללת של העסק, כל המערכת של העסק ולכן קשה עד בלתי אפשרי לשנות החלטות אלו מרגע לרגע (יש לקחת בחשבון כי מדובר על החלטות הקשורות אל חזון החברה. כל החלטה אסטרטגית הינה החלטה בר יישום לה הוקדש חלק מהתקציב של החברה.

שלב נוסף הוא שלב הביצועים העסקיים אשר קובעים לטווח הארוך ולטווח הקצר. בדרך כלל נהוג להחליט על יישום של ביצועים עסקיים הקשורים אל תחום המדד הפיננסי כאשר מדובר על ביצועים לטווח הקצר, מדדים הקשורים אל המוצרים של החברה לטווח הבינוני ומדדים הקשורים אל ערכו של השוק אליו קשור העסק בטווח הארוך.

אסטרטגיה עסקית- מפת השלבים

 

  • חזון- כל חברה חייבת להגדיר בצורה מדויקת את החזון שלה. דבר זה ישפיע על כל הקשור אל יעדי החברה והמטרות שלה.
  • המטרה והיעד- השלב השני לאחר קביעת החזון הוא קביעת המטרה של החברה או המטרות שלה ובהתאם גם קביעה של כל היעדים שלה.
  • יישום- לאחר כתיבת תוכנית אסטרטגית מסודרת שעיקרה להוביל את העסק לאותו מקום בו הוא מעוניין להיות בו, חשוב להתחיל וליישם את הדברים.
  • בקרה- זהו השלב בו מבינים האם יישום של הפעולות השונות על פי היעדים ודרכי הפעולה שנכתבו בתוכנית האסטרטגית העסקית אכן התגלו כמוצלחות.

מידע נוסף על אסטרטגיה עסקית

http://www.tack.co.il/

 

 

*מאמר זה מוגן בזכויות יוצרים